Saturday, January 29, 2011

::Pergi jua::

Mase ngah duk syok borak2 ,one of my fren gitau yg salah sorng kawan klas kami Amirullah a.k.a jibeng ngah sakit..walaupun x rapat mne,but dh klau rakan sekelas kena la amik tau jugak..hmmm..kate kawan beliau dah operate n sedng sembuh..mule2 bunyi nmpak truk then bile ckp dh nk sembuh reda gak la gelodak kat hati..gue takleh dgr org sakit2 ni,cpat terkejut...but then,after 2 or 3 bulan,member ckp dia kena cancer tulang n now mule merebak ke otak..n that time msing2 risau..so gue try kol untuk brtnya kabar,seblum kol gue cube menahan emosi spya x mnangis or sebak..mesti nampak cool n relax.. katenya,


"wahh lame x dgr cite ko aimi,cmne skng sihat?dgr ko kol trus ak sihat..huhuh hmmm..ak skng ngah sakit.mule2 skit kat tngan n bile amik smpel darah dpt detect cancer.so now ak kena ulang alik hospital tuk rawat skit ak ni.."

suare nmpak hepi n ceria..now suare gue yg cool tadi dh mule bergetar..tahan aimi,tahan..and bile ak puji atas ketabahan dia,dia jawab..

"ak kena kuat aimi...,ini semua tuk mak ak..ak x suke tngok dia sedih..so relax n tabah hadapi semua ni..ko jga kesihatan ko tu baik2 k,jgn jadi macam ak ni..gitau semua kawan2 k"

so diakhir prbualan sempat gue ckp yg nak melawat dia dlm mase terdekat ni,n katenya..

"trima kasih la sebab snggup tepon ak tnya kabar..trima kasih sebab korng sume ingat kat ak lagi..dtg je k..klau nak dtg ko kol la dulu..kirimkan salam ak wat sume kawan2.."


sayu dgr kata2 beliau,but bile dia dah start ketawa,sejuk jugak la hati dgr.n pas tepon dia,gue trus roger2 ngan member lain tuk pergi melawat..n baru2 ni sempat la post kat fb,coz nk tnya kawn2 hari yg sesuai tuk melawat..sorng ckp khmis,sorng ckp rabu..fening pala otak ak...

n smalam,tetibe dpt kol dri jibeng..gue x smpat bgi salam..main serbu je..trus ckp yg nk dtg melawat..tpi gue pelik,yg kol tu diamm je.agaknya bgi laluan tuk gue ckp..then...

"Awak...,ni adik Amirullah..dia dah meninggal 2 jam tdi...gi tau yang lain ok.."

gue terdiam,lidah kelu..x tau nk ckp ape..jntung mcm nk gugur..kpala mule tringat itu dan ini..then trus roger2 yg lain...slpas 1 jam,gue siap2 ke rumah arwah bersame kawan2 yg lain..terkilannye x dpt nak ziarah sblum ni...dpt ziarah pada waktu dia pergi..

smpai2 arwah sudah pun dikebumikan..hajat tuk lihat wat kali trakhir juga x ksmpaian..ibu arwah nampak redha atas pemrgiaan anaknya..alhamdulillah arwah meninggal pada hari yg mulia,hari jumaat..alhamdulillh...~

mndgr cerita ibu arwah,arwah adelah seorng yg tabah..sngt2 bngga melihat ketabahan ibu arwah..

p/s: kami rakan2 mengharapkan arwah sentiasa tenang di sana dan ditempatkan di kalangan org yg beriman..

~..selamat jalan kawan..~

2 comments:

  1. sedihnya :'(
    moga Allah menempatkan Allahyarham di kalangan orang beriman. amin..

    Al-Fatihah.

    ReplyDelete